Årsmelding 2022

Årsrapport 2022 – Maratonkarusellen.

Maratonkarusellen (MK) er tilknyttet BFG Bergen Løpeklubb(BFG). Vi har et eget styre som arbeider med arrangementene. MK og BFG har en samarbeidsavtale og vi disponerer utstyret til BFG og omvendt. Vi startet opp i januar 2006, og har nå holdt på i 17 år.

MK har en egen hjemmeside: www.maratonkarusellen.no. Vi er også representert på Facebook og Instagram.

Bergen er maraton by nr. 1. i Norge, og har vært det i 38 år. Etter at Covid var over, ble det færre deltakere på våre og andres løp. Vi gjennomførte 6 løpsdager med til sammen 15 løps distanser. Fra 10km (Bergen Skogsmaraton), 1/2 maraton, 1/1 maraton, 63,3 km til 100 km løp. Vi arrangerer en karusell og har med dette stor suksess. Målet for mange løpere er 5 løp, enten 1/2M eller 1/1M, i MK i løpet av året. Da får du en flott plakett i glass. Her får løperne som klarer 5 løp et merke til denne gratis. I 2021 var det 25 som fikk denne flotte glass-

plaketten. I 2022 var det 34 personer.

MK har i 2022 betalt kr. 16200.- i leie av utstyr/lokaler/rekvisita, samt for vår felles avtale til BFG Bergen Løpeklubb.

Tidtaking ble igjen foretatt av Tom Roger Johansen med EQ tidtakersystem. MK er veldig fornøyd med dette arbeide.

Styret i MK har hatt 6 styremøter med god arbeidsfordeling. Dette har resultert i effektive og svært vellykkede arrangementer.

Årsmøte for 2021 ble holdt 08.03.22.  08.12.22 arrangerte vi juletreff for funksjonærene i klubbhuset til BFG.

MK har i 2022 hatt flere sponsorer, med Grieg Gruppen og Intersport som de største.

MK har hatt stor aldersbredde på løperne.  Vi har flere løpere som er over 80år, og vi har hatt løpere ned i 11 års alderen.

Vi i MK er meget glade for den store dugnadsinnsatsen våre funksjonærer viser, uten dette hadde vi ikke klart å gjennomføre disse populære løpene. Her er det plass til flere.

Økonomien er sterk, og vi har utarbeidet et årsregnskap.

Maratonkarusellen er klar til å arrangere 15 nye løp/distanser i 2023.

Bergen 10.Februar 2023.

Styret 2022 var

Ludvig Tennebekk    Geir Jensen    Lise Lotte Andersen     Kåre Gunnarskog     Morten Hauso